zNedikobrazenie Slovenska....

08.12.2010 13:31

zNedikobrazenie Slovenska.... 

 Vážená pani Pólonyová,

 

ďakujem za pozvanie na diskusiu. Dnes Vám ešte neviem potvrdiť moju účasť, ale budem sa snažiť.  Veľmi rada by som sa jej zúčastnila.

 

Hlboko sa skláňam pred Vašou snahou a obetou zastaviť výstavbu veterných parkov vo Vašom regióne.

V prípade výstavby verených parkov na Slovensku nikdy nešlo, ani teraz nejde o výrobu elektrickej energie, ide len o veľmi výhodný obchod pre tých, ktorí veterné turbíny vyrábajú a tiež pre tých ktorí ich na požiadanie výrobcu predávajú. Bez mastnej dotácie a výhodnej výkupnej ceny, čo v konečnom dôsledku zaplatia všetci daňoví poplatníci,  by nikto veterné turbíny na Slovensku ani v ďalších častiach Európy nestaval.

Výroba energie z vetra je v podmienkach Slovenska i podstatnej časti Európy absolútne neefektívna, nakoľko u nás nie sú vhodné veterné pomery, ale to predajcov vrtúľ vôbec nezaujíma.  V našich podmienkach môže takáto výstavba len poškodiť životné prostredie a zdravie ľudí. Existuje na svete už dosť dôkazov o škodlivom vplyve  VE – len výrobcovia a všetci Tí , ktorí prijali „judášske groše“ za ich rozširovanie, tvrdia opak. Našťastie je ich menej ako nás – len treba ľudí dostatočne a včas informovať.

 

Ja som boju proti VE venovala veľa času i ďalších osobných výhod,  ale neľutujem a utešujem sa, že som   možno aspoň trochu prispela k tomu, že dnes naša krajina na rozdiel napr. od Nemecka nevyzerá ako dikobraz.

Keď som bola ešte v úrade, jeden z developerov sa vraj doslova vyjadril  „Dáme (nemenovanému) zopár „melónov“, kopne ju do zadku a my si budeme veterné elektrárne stavať kde chceme“. Nemusel,  z úradu som odišla na vlastnú žiadosť, ale  hovoriť pravdu o výstavbe VE som neprestala, nakoľko nenávidím, ak niekto klame ľudí a ničí všetko živé  okolo seba len z  titulu vlastného obohacovania sa. Neuvedomuje si, že raz zničí i seba, a skončí ako Judáš a peniaze ho nezachránia.

 

P. Merkelová – najväčší výrobca  a predajca vrtúľ  má v Nemecku nastavaných už desaťtisíce vrtúľ – lebo si tým rieši otázku zamestnanosti  a otázku emisných kvót, ktoré sa jej zvyšujú výstavbou každej elektrárne. Ak je  výroba  energie z VE taká efektívna a úžasná, tak prečo ju nevyrába z vrtúľ, ale predlžuje výrobu energie zo 17 jadrových elektrárni.   To je len jeden príklad o tom, ako VE zachránia život na zemi.

 

Ešte raz ďakujem za pozvanie

a prajem Vám pekný deň a veľa síl v boji proti „veterným mlynom“.

Držím Vám palce vydržte, budem Vám pomáhať.

Na začiatku som bola sama ale som potešená, že sa naše rady rozširujú.

 

S pozdravom

 

Viera Husková