BOJ O STAROSTU V BABINE POJDE CEZ VRTULE

27.10.2010 07:47

Boj o dedinu. Osem kandidátov na starostu

Starosta, technik, robotník, šéf zásobovania, psychológ, elektrotechnik, dôchodca i žena na materskej. Spája ich jedno, chcú viesť samosprávu.

BABÍN. Obec má zhruba 1400 obyvateľov, stáť na jej čele si trúfajú ôsmi. Piati s podporou politických strán, traja nezávislí. Najstarší má 56, najmladšia o dvadsať menej.

Je to na smiech

„Je ich moc," myslí si babínsky dôchodca. „Starostom by mal byť niekto rozumný. V obci je dosť vecí, s ktorými treba pohnúť. Teraz sa dohadujú o veterných parkoch, ja som za to. Svet musí ísť dopredu, nie dozadu. Ak to vadí ochranárom prírody, nech odstavia lietadlá, či tie nerachotia? Zvieratá pri tom žiť môžu, keď žijú kdesi v Anglicku, tak čo."

Mladá mamička s dvomi deťmi k volebným urnám nepôjde. „Každý len sebe pomáha," tvrdí.

„Ja dám toho, ktorý je. Najviac urobil," hovorí žena v strednom veku, idúc do kostola na omšu. Jej rovesníčka na opačnom konci dediny nesúhlasí. „Toľko kandidátov, veď je to na smiech. Jeden sa mi pozdáva, ale nie ten, čo je. Ten, ktorého mám vybratého, bude vedieť pomôcť všetkým ľuďom, aj bohatým, aj chudobným."

Rozhodnú veterné parky?

Dianie v obci sleduje aj mladý muž, hoci ešte nemá osemnásť. Myslí si, že hlavnou témou nastávajúcich komunálnych volieb budú veterné parky. Sám je proti, škodia životnému prostrediu.

„Každý chce moc peňazí. Ešte neviem, ako sa rozhodnem," povedala obyvateľka obce.

„Je to choré, toľko kandidátov. Skončilo to školu, nevie to nič o živote, škoda vravieť," hovorí Babínčan, ktorý má v otázke budúceho starostu jasno. „Starosta je môj svat, budem voliť jeho."

Dôchodkyňa, ktorá má 74 rokov, len mávne rukou. „Každý chce byť starostom. Možno aj ja budem dakedy, ani neviete, možno aj staré baby budú kandidovať. Dajte mi pokoj s obcou. Starosta dosť porobil. No nehovorím, že ho budem voliť, veď neviem, či dožijem do tých čias."

 

Boj o dedinu. Osem kandidátov na starostu (Späť na článok)

 Pridajte priamu reakciu k článku

 

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dedko z Babína, toho už počítal a pochopil, že môže hodnotiť čí to škodí-neškodí zvieratám v Anglicku :D ... Ako so všetkou úctou k staršiemu človeku, ale tak porovnávať jablká s hruškami a lietadla s veterným parkom je nelogické... Škodí to životnému prostrediu a aj živočíchom npr. netopier. Zvuky, ktoré nemusíme počuť my, možu počuť zvieratá, ktoré su na zvuk citlivejšie. Ekologicky sa fungovať dá, ale Slovensko sa má zamerať na riešenie problematiky lesov, a zvierat. Vlk, medveď, lesnémonok. sú len výsledkom ekologocikého analfabetizmu Slovákov. Ja osobne nie som z Babína a úprimne som zostal milo prekvapený, keď tam občianské združenie podniká na dedinu až moderné a múdre kroky. Navštívil som ich stránku a tu to majú celkom pekne a logicky popísané prečo NIE... Vždy treba čítať medzi riadkami a to starší bohužiaľ nevedia. Investorovi nejde o EKOLOGIU a ochranu, ide mu o € o tom su všetky investície. Keby samotné vedenie nebolo finančne nevzdelané, pochopili by, že pre nich je samotná investícia stratou !!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nevie mi niekto povedat naco su nam tie veterne parky?a este sem na orave?preco to nestavaju pozdlz dialnic?ako vsade inde vo svete?este nikde som to nevidel postavene pri obydliach,,jasne nie veternym parkom!!!!!
 
 

 



Čítajte viac:https://orava.sme.sk/c/5598697/boj-o-dedinu-osem-kandidatov-na-starostu.html#ixzz13XFyWPHn